Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlandı. Düzenleme, vergi kapsamında yapılacak bildirimlerin elektronik ortamda iletilmesine ilişkin usul ve esasları belirliyor. Elektronik tebligat kullanma zorunluluğu bulunan mükelleflerin, belirtilen sürelerde sisteme dahil olması gerekiyor.
E-TEBLİGAT ZORUNLULUĞU KİMLERİ KAPSIYOR?
Yeni düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak.
Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun ilgili listesinde bulunan, kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kuruluşlar da düzenleme kapsamına alındı. Dolayısıyla zorunluluk bütün vatandaşları değil, mevzuatta belirtilen mükellef ve kişi gruplarını kapsıyor.

SİSTEME KAYIT İÇİN SON TARİH NE ZAMAN?
Tebliğin yayımlandığı tarihten önce elektronik tebligat sistemine dahil olmayan ve sisteme katılma zorunluluğu bulunan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin, tebliğin yayımlanmasını izleyen ayın sonuna kadar kayıt işlemlerini tamamlaması gerekiyor.
Daha önce sisteme kayıt yaptırmış olan mükelleflerin yeniden başvuruda bulunması gerekmiyor.
E-TEBLİGAT BAŞVURUSU NASIL YAPILACAK?
Elektronik tebligat sistemine kayıt işlemleri vergi dairelerine başvurarak veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirilebilecek. İnternet üzerinden başvuru yapanların aktivasyon işlemini tamamlamak için e-posta ve/veya SMS doğrulaması yapması gerekiyor.

E-TEBLİGATLARA E-DEVLET’TEN NASIL ULAŞILACAK?
Mükellefler, kendilerine gönderilen elektronik tebligatları Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden görüntüleyebilecek. Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, T.C. kimlik numarası, vergi numarası veya kullanıcı kodu ve şifreleriyle sisteme giriş yapabilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleriyle kimlik doğrulaması yaparak elektronik tebligatlarına ulaşabilecek. Sisteme gönderilen bildirimlerin düzenli kontrol edilmesi, mükelleflerin kendilerine iletilen resmî yazılardan haberdar olması açısından önem taşıyor.