Türkiye genelinde sürücülerin tepkisini çeken karmaşık hız levhaları için düzenleme yapıldı. Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle başlatılan çalışmada 20 bine yakın trafik levhası kaldırıldı, bazı bölgelerde hız limitleri artırıldı. Karadeniz Yolu’nda hız sınırları artık daha net ve sade.
Türkiye genelinde sürücülerin uzun süredir şikayet ettiği hız levhalarıyla ilgili kapsamlı bir düzenleme yapıldı. Cumhurbaşkanlığı tarafından 15 Ağustos 2024 tarihinde yayımlanan genelgenin ardından, trafik levhaları standarda kavuşturuldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Emniyet Genel Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen çalışmalar kapsamında, iki ay içinde 20 bine yakın hız levhası kaldırıldı ve birçok bölgede hız limitleri yeniden belirlendi.
Karadeniz Yolunda Karmaşa Sona Erdi
Özellikle Karadeniz Yolu’nda sürücüleri cezaya sürükleyen, hızın ani şekilde düşmesine neden olan levhalar söküldü. Artık sürücüler, hız sınırlarının nerede başlayıp bittiğini tek tip ve anlaşılır işaretlerle görebiliyor.
Gereksiz uyarılar, radar ve EDS sistemleriyle çakışan levhalar tamamen kaldırıldı. Yolun farklı kesimlerinde ise hız limitleri yeniden düzenlendi.
Bazı Noktalarda Hız Sınırı 110’a Çıktı
Sürücülerin en fazla tepki gösterdiği Çorum’un Osmancık ilçesinde, hız düşüşü ve radar yoğunluğu nedeniyle eleştirilen bölgelerde sadeleştirmeye gidildi.
İstanbul-Tosya yönündeki 82 km/sa hız sınırı bir anda 50’ye düşüren levhalar kaldırıldı. Kastamonu’nun Tosya ilçe merkezinde 82 km/sa sınırı korunurken, Samsun yönündeki hız limiti 70 km/sa olarak sabitlendi.
Çankırı’nın Çerkeş ilçesinde hız limiti 82 km/sa olarak kalırken, Atkaracalar’da 110 km/sa’ye yükseltildi. Küçük yerleşim yerlerinde ise hız bölgeleri tamamen iptal edildi.
Sürücüler Memnun
Sürücüler, uzun süredir bekledikleri sadeleştirme kararını memnuniyetle karşıladı. Yapılan değişikliklerin hem trafik akışını rahatlatacağı hem de ceza kaynaklı mağduriyetleri azaltacağı düşünülüyor.




