Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) Hastanesinde, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyetini artırmaya yönelik dijital dönüşüm adımlarına bir yenisi eklendi. AFSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Kalite Yönetimi Birimi tarafından geliştirilen karekod (QR) destekli “İstek ve Şikâyet Bildirim Sistemi” ile “Tuvalet Temizliği Değerlendirme Sistemi” hizmete girdi.

Yeni sistemle birlikte, hastanede belirlenen alanlara yerleştirilen levhalardaki karekodları cep telefonlarıyla okutan herkes, doğrudan hastane yönetimine öneri, istek veya şikâyetlerini iletebilecek. Bu sayede geri bildirim süreçleri hızlanacak, sorunlara anlık müdahale edilmesi mümkün hale gelecek.
AFSÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Başhekimi Doç. Dr. Aydın Balcı, uygulamanın, özellikle temizlik hizmetlerine ilişkin görüş ve önerilerin anında alınmasını sağladığını belirtti. Balcı, “Gerçek zamanlı geri bildirimlerle eksiklikleri hızlıca tespit edip müdahale edebiliyoruz. Bu sistem, hem hasta hem de personel memnuniyetini artırmada büyük katkı sağlayacak.” dedi.

“Daha Temiz, Daha Güvenli, Daha Mutlu Bir Hastane” hedefi
Kalite yönetimi çalışmalarının bu sistemle güçleneceğini belirten Doç. Dr. Balcı, uzun vadede toplanan verilerin düzenli olarak analiz edilip raporlanacağını ifade etti.
Balcı açıklamasında şunları söyledi:
“Çalışma arkadaşlarımla ‘Daha Temiz, Daha Güvenli, Daha Mutlu Bir Hastane’ için yola çıktık. Kalite Birimimiz tarafından geliştirilen bu dijital uygulama, zaman tasarrufu sağlayarak verimliliği artıracak. Hasta ve hasta yakınlarımızın yanı sıra personelimizin de memnuniyetini yükseltmeyi amaçlıyoruz. Çünkü sağlık hizmetinin kalitesi, tüm paydaşlarımızın katkısıyla artar. Bu sistem üzerinden iletilecek görüşler, hastanemizin daha iyi bir noktaya gelmesi için büyük önem taşıyor.”
AFSÜ Hastanesi yetkilileri, dijital geri bildirim sistemlerinin hastane genelinde yaygınlaştırılarak hizmet kalitesinin sürdürülebilir şekilde geliştirilmesinin hedeflendiğini bildirdi.





