Projenin temel amacı, Taşoluk Çok Programlı Anadolu Lisesi’ndeki öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilerin kendini ifade etmelerini sağlamak, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişmesini desteklemektir. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, toplumsal duyarlılık ile yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrencilerin analitik düşünen, düşündüğünü doğru ve açık bir şekilde ifade eden, algılama gücü yüksek, yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, doğruların tek noktadan değil çeşitli bakış açılarıyla ortaya çıkacağını kavramış, güzellik duygusu ve estetik anlayışı gelişmiş, kültürlü, milli ve manevi değerlere sahip yüksek karakterli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Proje ile, Taşoluk Çok Programlı Anadolu Lisesi’ndeki kitap okuyan öğrenciler ve velilerden meydana gelen örnek bir topluluk, dolayısıyla kitap okuma alışkanlığı kazanmış bir toplum oluşturulması amaçlanmaktadır. 

ALTINLA ÖDÜLLENDİRİLDİLER

Proje sayesinde, Taşoluk Çok Programlı Anadolu Lisesi’ndeki tüm öğrenciler ve velilerin kitap okuma alışkanlığı kazanmaları sağlanacaktır. Proje, diğer ilçelerdeki okullara da örnek oluşturacak nitelikte olup, kısıtlı bütçenin ya da maddi imkânsızlıkların kitap okumaya engel olmadığını göstermesi açısından da önemlidir

Projenin uygulayıcısı ve takipçisi olan öğretmenler, sorumlu oldukları sınıflar için aylık kitap okuma takip formu oluşturmuşlar  ve öğrencilerin her ay  1. dönem ve 2. dönemde okudukları kitapları bu forma işleyerek  öğrencilerin okudukları kitapların takibini yapmışlardır.

Okul öğretmenlerinden oluşan yürütme kurulu tarafından , en fazla kitap okuyan öğrenci belirlenerek (ayda bir) okulun logosunun bulunduğu madalya takdim edilmiştir. Yıl sonunda en fazla kitap okuyan öğrenciye(sayfa adedi dikkate alınarak) hediyelik küçük altın ile ödüllendirilmiştir.

Proje sonunda bütün öğrencilerimizin kütüphaneden yararlandıkları gözlenmiştir ve bazı öğrencilerin yirmiye yakın kitap okudukları tespit edilmiştir.