Onarım Sınırı %60’a Çekildi
Yeni uygulama kapsamında, araçlarda meydana gelen hasarın eksper tarafından analiz edilmesiyle belirlenen onarım masrafı, aracın piyasa değerinin %60’ının altında kalıyorsa araç perte çıkarılmayacak. Bu gibi durumlarda onarım yoluna gidilecek ve araç tekrar trafiğe dönebilecek.
Tam Hasar ve Ağır Hasar Ayrımı
KDV dahil onarım tutarı aracın piyasa değerini aşarsa araç “tam hasarlı” kabul edilecek ve hurda tescil işlemlerinin ardından sigorta şirketi tarafından araç sahibine tazminat ödenecek. Ancak onarım masrafı %60’ın üzerinde ama aracın değerinden düşükse, araç “ağır hasarlı” sınıfına girecek.
İstisnai Durumlar Belirlendi
Bazı parçalardaki hasarlar, onarım masrafı %60’ın altında kalsa dahi aracı ağır hasarlı kategorisine sokacak. Bu kapsamda; taban sacı, şasi kolları, tavan sacı, ön göğüs, marşpiyeller, direkler, elektrikli araç bataryası, hava yastıkları, ana enerji hatları ve emniyet sistemleri gibi kritik parçaların zarar görmesi halinde araç pert sayılacak.
Karar Eksperde Olacak
Yeni sistemde hasarın boyutu ve sınıflandırmasına ilişkin tüm değerlendirmeler eksperler tarafından yapılacak. Sigorta şirketi ya da araç sahibi, bu raporlara müdahale edemeyecek.
Bu düzenlemeyle, suistimallerin önlenmesi, onarılabilir durumdaki araçların korunması ve sigorta sisteminde maliyetlerin daha doğru yönetilmesi hedefleniyor.