Afyonkarahisar’ın marka değerini artırmak, kentin kimliğini güçlendirmek ve ulusal–uluslararası ölçekte daha görünür hale getirmek amacıyla hazırlanan Kent Markalama ve Tanıtım Stratejisi toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Afyonkarahisar Valisi Kübra Güran Yiğitbaşı, uzun süredir devam eden çok katmanlı hazırlık sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Vali Yiğitbaşı, çalışmanın “yoğun bir çabanın ürünü” olduğunu belirterek, proje başlamadan önce kentin potansiyelini en doğru şekilde yansıtabilmek için iletişim biliminin metodolojisine uygun bir süreç yürütüldüğünü söyledi. Bu kapsamda şehrin önde gelen aktörleri, paydaşlar ve farklı uzman gruplarıyla kapsamlı istişare toplantıları yapıldığını ifade etti.
Geçen yıl gerçekleştirilen Ortak Akıl Buluşmalarının çıktılarının da masaya yatırıldığını kaydeden Yiğitbaşı, bu toplantılardan elde edilen görüşlerin yalnızca raporlarda kalmadığını, sürecin tamamına entegre edildiğini vurguladı. Vali Yiğitbaşı, toplantıda ilk kez tanıtılan “Anadolu’nun Kalbi Afyonkarahisar” kitabının da şehir tanıtımında aktif şekilde kullanılacağını belirterek, kitabın otellerden kamu kurumlarına, bakanlıklardan 81 ile kadar geniş bir alanda dağıtılacağını açıkladı.
Hazırlanan kapsamlı brifingler ve araştırma verilerinin akademik ekibe iletildiğini söyleyen Yiğitbaşı, iletişim bilimci uzmanlarla disiplinler arası bir çalışma yürütüldüğünü ve Afyonkarahisar’a özgü stratejik bir çerçeve oluşturulduğunu ifade etti. Ticaret ve Sanayi Odası çatısı altında yapılan uzman toplantılarının ardından profesyonel marka danışmanlarının sürece dahil edildiğini de sözlerine ekledi.
Yiğitbaşı konuşmasında, “Bir şehrin markalaşma süreci önce o şehirde yaşayanların kalbinde başlar. Afyonkarahisar kendi şehrine hayranlıkla bakarsa dünyayı da hayran bırakacaktır.” ifadelerine yer verdi.
Hazırlanan bütünleşik stratejinin; termal turizm, gastronomi, kültür, spor, tarih ve üretim gibi tüm güçlü unsurların tek çatı altında toplanmasını hedeflediğini belirten vali, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerle uluslararası ölçekte konumlandırma çalışmalarının yürütüleceğini söyledi. Dijital platformlardan sahaya, sokaktan fuarlara kadar uzanan çok boyutlu bir iletişim planı hayata geçirilecek.
Hazırlanan strateji belgesinde şehrin güçlü ve zayıf yönlerinin bilimsel bir süzgeçten geçirilerek SWOT analizi yapıldığını belirten Yiğitbaşı; doğru hedef kitle tanımı, kent hikâyesi, şehir manifestosu ve ortak bir iletişim dili oluşturulmasının hedeflendiğini kaydetti.
Vali Yiğitbaşı, tüm sürecin yalnızca bir logo veya slogan çalışması olmadığını vurgulayarak, “Bu şehir hepimizin, bu marka hepimizin ve bu hikâye hepimizin olacaktır.” dedi. Tüm paydaşlardan destek ve aktif katkı beklediğini söyleyen Yiğitbaşı, konuşmasını “Afyonkarahisar’ın hikâyesinin tüm kalplere ulaşmasını diliyorum.” sözleriyle tamamladı.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Fatih Keskin de Afyonkarahisar markaları ile ilgili bir sunum yaptı.