Bakanlık tarafından daha önce hayata geçirilen düzenleme kapsamında, taşınmaz satış bedelinin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile ödenmesi durumunda, işlemlerin 1 Temmuz 2026'dan itibaren Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yapılması zorunlu kılınmıştı. Bu yeni sistem sayesinde, tapuda taşınmazın mülkiyet devri ile satış bedelinin aynı anda ve eş zamanlı olarak el değiştirmesi hedefleniyor.
ALTYAPI ÇALIŞMALARI SEBEBİYLE 3 AY SÜRE TANINDI
Sistemin herhangi bir aksaklık yaşanmadan, tamamen sorunsuz bir şekilde devreye alınabilmesini amaçlayan Ticaret Bakanlığı, yönetmelikte kendisine tanınan yetkiyi kullandı. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile sisteme entegre olacak diğer ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarının halen devam etmesi gerekçesiyle uygulama tarihi 3 ay süreyle ileriye kaydırıldı.
KAYIT DIŞILIK VE DOLANDIRICILIK ÖNLENECEK
Bakanlıktan konuya ilişkin yapılan açıklamada, erteleme kararının sistemin güvenliği için alındığı belirtilirken; Güvenli Ödeme Sistemi’nin temel amacının alıcı ve satıcıların mağdur olmasını engellemek, nakit taşıma riskini bitirmek ve piyasadaki kayıt dışılığı en az seviyeye indirmek olduğu bir kez daha vurgulandı.
Yapılan son değişiklik doğrultusunda, tapuda Güvenli Ödeme Sistemi kullanımı 1 Ekim 2026 itibarıyla tamamen zorunlu hale gelecek.