Yer altı zenginleri bakımından önemli potansiyele sahip Türkiye, doğaltaş sektöründe dünya rezervlerinin yaklaşık yüzde 40'ına ev sahipliği yapıyor. Anadolu'nun çeşitli yerlerinde çıkan taşlar, alternatiflerine göre canlı renkleri ve dayanıklılığı dolayısıyla rağbet görüyor.  Dünyanın önde gelen mimari projelerinde kendine yer bulan "Afyon beyazı", "Diyarbakır petrol yeşili" gibi özel taşlar, Türkiye'nin doğaltaş ihracatına katkı sunuyor. Emsalleri metrekaresi 30 dolardan işlem görürken yaklaşık 120 dolardan satılan bu taşlar, doğaltaş sektörüne güç katıyor. 2017'de Türkiye'ye 2,1 milyar dolar döviz kazandıran doğaltaş ihracatı, katma değeri yüksek bu ürünlerle ihracatı daha da yükseltmeyi hedefliyor.

Katma değeri yüksek ürünlerin ihracı

Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) Başkanı Mevlüt Kaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, katma değeri yüksek ürünler ihraç etmenin zorunluluk haline geldiğini söyledi. Türkiye'de çıkartılan taşların dünyanın birçok ülkesi tarafından tercih edildiğini belirten Kaya, iç piyasadaki tüketimin ise yurt dışı kadar çok olmadığına değindi. Dünyada mobilya modasıyla taş modasının aynı seyirde olduğuna dikkati çeken Kaya, şöyle konuştu: "Türkiye'nin de şöyle bir özelliği var; dünyada moda ne ise bizim ülkemizde o renk mevcut. Bu bizim ihracatta çok önemli bir silahımız. Ekonomi Bakanlığı ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı sektöre çok büyük katkı sağlıyor. Dünyanın büyük otelleri, sıradan beyaz taşlar yerine Türk taşlarını tercih ediyor. Şu anda Elazığ vişnesi, Diyarbakır petrol yeşili gibi taşlarımız metrekaresi 100-110 dolara satılıyor. Aksesuar taşlarımızın metrekare fiyatı ise 250 dolara kadar çıkıyor. Pazarı genişlettikçe bu taşların da fiyatları yükselecektir."