AFSAD Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Özerdem, Türkiye Sigorta Birliğinin hazırladığı iki tasarının trafik poliçelerinde uygulanmasının mümkün olmadığını belirterek, Hazine Müsteşarlığının tek fiyat politikasıyla piyasadaki kaosun çözülebileceğini kaydetti.

Afyonkarahisar Sigorta Acenteleri Derneği (AFSAD)Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Özerdem,  araç trafik sigortaları için hazırlanan iki taslağı Anahaber Gazetesine değerlendirdi.

Özerdem, 2015 yılında trafik sigorta prim artış fiyatlarının %100’le başlayarak bugün %300’e çıkmasıyla yaşanan kaosun hala daha devam ettiğini belirtti.

‘Halkımız yeni trafik sigorta fiyatlarına alıştı’ diyen Özerdem, şöyle konuştu: “Artık insanlar trafik sigorta prim fiyatlarının yüksek olduğunu duyduğu halde tabiri caizse şok yaşamıyorlar. Rakamlara uyum ülke genelinde sağlanmış durumdadır. Hükümet kanadının trafik sigorta primlerinde yapmayı düşündüğü tasarılar Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreterliği tarafından halka açıklanmaya çalışıldı. İki tane tasarının üzerinde durulması söz konusudur.”

Özerdem, Türkiye’de 21 milyon araç olduğu halde 35 milyon insanın ehliyetinin olduğunu kaydetti.  Bu gerçek göz önüne alındığında 35 milyon sürücünün tamamının sigorta poliçesi yaptırması gerektiğini dile getiren Özerdem, “İlk planda bakıldığında sigorta acentesi veya şirketleri otomatikman poliçe adetini ve topladığı primleri ikiye katlama gerçeği ortaya çıkacak. Acente ve şirketlere bu gerçekten çok sıcak geliyor. Olabilirliğine bakıldığında mümkün değil gözüküyor. Türkiye’de yıl itibariyle 16 milyon trafik poliçesi yapılıyor. Bu sayı direkt olarak ikiye katlanacak. Keşke yapılabilse.” dedi.

“Serbest piyasa politikasından vazgeçilmelidir”

İkinci hazırlanan tasarıda da trafiğe çıkan aracı kim kullanacaksa, sigorta poliçesinde isim belirtmesi gerektiğine işaret eden Özerdem, bunun sonucunda fiyatın ortaya çıkacağını vurguladı.

Mantıklı düşünüldüğünde de bununda sağlıklı bir tasarı olmadığının ortaya çıktığını belirten Özerdem, sözlerini şöyle sürdürdü: “Araç sahipleri seyahat halindeyken rahatsızlandı. Yanında aracı kullanabilecek insan gerçeğini varsayın. Poliçede ismi olmayan birisi aracı mecbur kaldı kullandı ve kaza yaptı. Ne olacak? Bakacaklar trafik poliçesinde o vatandaşın ismi yoksa, tamamen bir mağduriyet yaşanacak. Türkiye Sigorta Birliği vasıtasıyla kamuoyuna duyurulmaya çalışılan yeni sigorta modellerinin ikisinin de gerçekleşmesi mümkün değil. Hemen akla ne olacak sorusu tekrar gelecek. Ortalama 3-4 yıldır, AFSAD olarak yaptığımız bütün açıklamalarda trafik sigortası kaosunun bitmesi isteniyorsa, 2008 yılı itibariyle uygulanan ve sonradan serbest fiyat tarifesine geçilmesi iptal edilmelidir. Hazine Müsteşarlığının tek fiyat politikası belirlemesi lazımdır. Ülkedeki trafik sigorta poliçeleri tek fiyata geçmezse, bu kaos devam edecek.” diye konuştu.