İSTANBUL (AA) - ELİF FERHAN YEŞİLYURT - Kaynak Holding ve Sürat Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Çağrı Seyfi, birçok firmanın iş yerlerini kapatması, bireysel müşterilerin evden çıkmaması ile bu kanalda kargo gönderiminin büyük oranda yavaşladığını belirterek, “e-ticaretin hız kazanması ile bizim de yoğunluğumuz artmış oldu. Teslim ettiğimiz kargoların neredeyse yarısı e-ticaret şirketlerine ait.” dedi.

Koronavirüsün kargo sektörünü nasıl etkilediğine yönelik AA muhabirine değerlendirmede bulunan Seyfi, Sürat Kargo olarak dünya ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından takip ettiklerini, koronavirüsün yaygınlaşması ile birlikte bir kriz masası oluşturduklarını belirtti.

Bu virüse karşı Sağlık Bakanlığı tarafından açıklanan tüm talimatları uygulayarak ve tüm önerilere göre tedbirleri alarak eylem planlarını hızlıca hazırladıklarını ifade eden Seyfi, şunları kaydetti:

“Yeni açtığımız Whatsapp hattı ve diğer iletişim kanalları üzerinden tüm çalışanlarımızla iletişim halindeyiz ve anlık olarak bilgi akışını sağlıyoruz. Koronavirüs salgınından korunmak, daha sağlıklı, daha hijyenik ve daha güvenli bir çalışma ortamı oluşturabilmek için gerekli önlemleri almaya devam ediyoruz. TMSF tarafından yönetilen bir şirket olması sebebiyle de Sürat Kargo ve Kaynak Holding’in tüm şirketleri için üzerimize düşenin fazlasını da yapmaya gayret ediyoruz.”


- Koronavirüs nedeniyle yoğun önlemler alındı


Seyfi, aldıkları tedbirlere değinerek, iş yeri hekimi tarafından çalışanlara her gün ateş ölçümü yapıldığını, uygun olan birimler için evden çalışma şekline geçtiklerini, 60 yaş üzeri, engelli, kronik rahatsızlığı olan ve hamile çalışanları izne çıkardıklarını anlattı.

Genel müdürlük, aktarma merkezleri, bölge müdürlükleri ve tüm şubelere el dezenfektanları konulduğunu, tüm çalışanlara eldiven, maske ve kişisel el dezenfektanları dağıttıklarını ve bunu yapmaya devam ettiklerini aktaran Seyfi, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Şirketimizin tüm birimlerini düzenli olarak ilaçlatıyor ve tüm birimlerimize de düzenli ilaçlama yapabilmeleri için gerekli ekipmanı gönderiyoruz. Dağıtım personellerimiz teslimat esnasında eldiven ve maske kullanıyorlar. Her teslimat sonrası eldivenlerin atılmasına özen gösteriyoruz. Şubelerimizde işlem yapmak isteyen müşterilerimizi içeriye sırayla alıyor, sosyal mesafeyi belirleyen şeritlerle yakın temas kurulmamasına özen gösteriyoruz. E-ticaret siparişleri için temassız teslimat uygulamasını başlatarak, imzasız ve nakit akışı olmaksızın mesafeyi koruyarak teslimat gerçekleştiriyoruz.”


- “e-ticaretin hız kazanması ile bizim de yoğunluğumuz artmış oldu”


Seyfi, koronavirüs nedeniyle artık kimsenin evden çıkmak istemediğini belirterek, özellikle kalabalık yerlerde bulunmanın da tehlikeli olduğu bu dönemde alışverişlerin internet üzerinden yapılmaya başlandığını söyledi.

Üstüne bir de kargo şirketlerinin üst düzeyde aldığı tedbirler eklenince daha çok tercih edilir hale geldiklerini aktaran Seyfi, şunları kaydetti:

“En küçük ihtiyaçlar bile e-ticaret siteleri üzerinden karşılanınca e-ticaret yoğunluğu arttı. Bununla birlikte birçok kurumsal firma ve KOBİ müşterilerimizin iş yerlerini kapatması, bireysel müşterilerimizin evden çıkmaması ile birlikte bu kanalda kargo gönderimi büyük oranda yavaşladı. Dolayısıyla belli alanlarda kargo gönderimleri azalırken, e-ticaretin hız kazanması ile bizim de yoğunluğumuz artmış oldu. Teslim ettiğimiz kargoların neredeyse yarısı e-ticaret şirketlerine ait. Uzun süredir hizmet verdiğimiz bu sektördeki tecrübemiz ile bu dönemde de e-ticaretten aldığımız pay önemli ölçüde arttı.”

İstihdam artışı ya da azalışı olup olmadığına yönelik soru üzerine Seyfi, yeterli sayıda personel ile çalıştıklarını, tedbirler doğrultusunda kronik rahatsızlığı olan, 60 yaş üstü ve 12 yaş altı çocuğu olan personele izin verdikleri için bazı yerlerde eksik personel ile çalışmaya devam ettiklerini belirterek, “Ancak personellerimiz büyük özveri göstererek işe gelemeyen personellerimizin yokluğunu aratmadılar. Ayrıca gerek gördüğümüz noktalarda personel alımlarımıza da devam etmekteyiz.” dedi.


- “Kargoların geçtiği tüm noktalarda dezenfekte işlemleri gerçekleştiriliyor”


Seyfi, kargoların alımdan teslimata kadar geçtiği tüm noktalarda dezenfekte işlemlerinin gerçekleştirildiğini vurgulayarak, aktarma merkezlerinde iş yeri hekimlerinin kişisel tedbirler konusunda çalışanlara uyarılarda bulunduğunu ve düzenli olarak bu merkezlerin ilaçlatıldığını dile getirdi.

Bölge müdürlüklerinin, tüm şubelerin ve araçların günlük olarak dezenfekte edildiğini aktaran Seyfi, çalışanların sağlık durumlarının da düzenli olarak takip edildiğini bildirdi.

İçinde bulunulan durumun olağan dışı olduğunu anımsatan Seyfi, şunları kaydetti:

“Aldığımız kargoları teslimat süresi içinde teslim etmek en büyük hedefimizken, şimdi önceliğimiz çalışanımızın ve müşterimizin sağlığını korumak. Bu sebeple dağıtıma çıkmadan önce uygulanan rutinlerin değişmesi, kargo sayılarının artması ile birlikte bir yoğunluk söz konusu oldu. Takviye araç ve personel ile tedbirlerimizi alıyor ve müşterilerimizin mağdur olmaması için gayret ediyoruz. Gerekli tüm tedbirlerin alınması, eksikliklerin hızlıca yerine konması ve alınan sağlık önlemleri giderlerimizi artırmış olsa da bizler bu olağan dışı maliyetlerimizi fiyatlarımıza yansıtmayan işleyişimizi sürdürmenin gayreti içerisindeyiz. İçinde bulunduğumuz dönemde önceliğimiz para kazanmak değil, hizmetlerimizin aksamadan devam etmesidir."