1. YAZARLAR

  2. Mustafa Kılınç

  3. Teknoloji Hayatı Kolaylaştırıyor
Mustafa Kılınç

Mustafa Kılınç

Yazarın Tüm Yazıları >

Teknoloji Hayatı Kolaylaştırıyor

A+A-

Hiç olmazsa siz zorlaştırmayın

Son yıllarda gelişen teknoloji ve kullanıcı sayısının da hızla artmasıyla sosyal yaşam ile kamusal hizmetlerdeki hareket kabiliyeti de bir o kadar hızlı hale geldi. İlkçağ, ortaçağ, yeniçağ derken günümüz teknoloji çağı haline geldi. Hayatı kolaylaştıran önemli bir çağ olarak da kabul gördü.

Hayatı kolaylaştıran vatandaşın hizmet alma hızını artıran bu teknolojiye genciyle yaşlısıyla insanlar ayak uydurmaya başladı. Çocukluk yıllarımı hatırlarım köydeki akrabalarımızı telefonla aramak istediğimizde ya köyün muhtarlığını ya da bakkalını arardık. Onlarda bize 30 dakika sonra aramamızı söylerlerdi. 

Teknoloji ilerledi evlerde telefonlar yaygınlaştı, sokaklarda ankesörlü ve kartlı telefonlar çoğaldı derken cepte taşınan telefon dönemlerine geçildi. Artık insanlar en uzaktaki yakınını, dostunu birkaç saniye içerisinde arayıp sesini duyar, yüzünü görür oldu.

Buraya kadar teknolojinin faydalı adımları olduğunu görebiliyoruz ama zararlarını da anlatmak gerek elbette. Benden yaşça büyük abilerim ve daha büyük dostlarımla sohbetler ettiğimde şu sözü duyar oldum; “Eskiden birbirimizle uzun uzun sohbetler ederdik artık sohbetler de bitti.” Bu sözün ne anlama geldiğini düşününce hak vermemek mümkün değil.

Köylerde hala devam eden köy odası kültüründe köyün ve ailenin büyükleri o odada toplanır sohbetler eder, kişiler veya köyün sorunlarını paylaşır, çözümler üretirmiş. Bugün ise gelinen noktada köy odasını bırakın evinize gelen misafirle dahi sohbet azalmış, bugün hangi dizi veya program var ise televizyon açılır ve bu yayın takip edilir olmuş. Ailelerin kendi bireyleri arasında dahi iletişim artık sosyal medya üzerinden sürdürülür hale gelince toplumdaki samimiyet olgusu da yok olma noktasına geldi.

Neden bu konuyu işlediğimi merak edenler olabilir ve olmalıdır da. Bu konunun asıl noktası şu teknolojiyi faydalı olacak işler için kullanmak lazım. 11 Şubat tarihi 112 günü olarak kutlanıyor. Geçtiğimiz hafta bir etkinlik düzenlendi Afyonkarahisar’da ve bu etkinlikte 112 çağrı merkezinin kanayan yarası olan asılsız ihbarlara ilişkin bir oran verildi ve aklım almadı. Günde 2500 çağrı alındığı ancak bu rakamın sadece yüzde 20’si yani 500 tanesi gerçek çağrı olarak kayıtlara geçtiği belirtildi.

112 Acil Çağrı Merkezi insanların sohbet edecekleri 900’lü hatlar gibi boş işlerle meşgul edilecek bir çağrı numarası değil. İnsan hayatı, orman yangınları, hırsızlık, cinayet, deprem, kayıp insanların bulunması gibi bir çok olaya ilk müdahale merkezi. Bir yakınınızın hayatı tehlikede iken birinin yaptığı gereksiz aramayla kaybettiğiniz bir yakınınız olabileceğini siz de düşünün. Teknoloji her insan için hayatı kolaylaştırıyor ama mağdur insanların hayatını kolaylaştıracak 112’nin işini zorlaştırıyor. Yardım bekleyen insanların hayatını zorlaştırmayın.

Bu yazı toplam 833 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.