1. HABERLER

  2. AFYON HABER

  3. Tek Numara 112’ Tanıtıldı
Tek Numara 112’ Tanıtıldı

Tek Numara 112’ Tanıtıldı

Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, Jandarma, Emniyet, İtfaiye, AFAD, Orman ve Sağlık birimlerine yapılacak çağrılarının bir çatı altında toplandığı 112 acil çağrı...

A+A-

Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, Jandarma, Emniyet, İtfaiye, AFAD, Orman ve Sağlık birimlerine yapılacak çağrılarının bir çatı altında toplandığı 112 acil çağrı numarasının halk tarafından daha iyi tanınması için Acil Çağrı Günü olarak kabul edilen 11 Şubat’ta  'Acil Durumda Tek Numara 112' isimli projesi kapsamında stant açtı.

Park Afyon AVM’de düzenlenen stant açılışına Vali Yardımcısı Erhan Günay’ın yanı sıra 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul, 112 Acil Çağrı Merkezi’nde hizmet veren kurumların temsilcileri katıldı.

“112 GÜNÜNDE STANT AÇARAK FARKINDALIK OLUŞTURMAK İSTEDİK”

Afyonkarahisar Valiliği ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünce acil durumlarda sadece 112'nin aranması konusunda bilinç oluşturmak için alışveriş merkezinde stant açtıklarını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul, yürüttükleri 'Acil Durumda Tek Numara 112' projesiyle halkımıza en iyi şekilde hizmet vermek için çalışmalarını sürdürmeye devam ettiklerini belirtti. Tüm acil çağrıların tek bir merkezden sağlanması ve koordinasyon problemlerinin ortadan kaldırılması amacıyla hayata geçirilen proje ile 6 kurumun tek çatı altında toplandığını belirten Eroğul, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin 24 saat boyunca her türlü acil yardım çağrısına anında müdahale birimlerini sevk ve idare etme kabiliyetinin de üst düzeyde olduğunu söyledi.

“ACİL ÇAĞRIDA 6 FARKLI NUMARAYI 112’DE BİRLEŞTİRDİK”

Afyonkarahisar 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün plot il olduğunu ve yürütülen çalışmaların ülke genelinde  "2018'e kadar acil çağrı numaralarının 112 Acil Çağrı Merkezi çatısı altında birleştirilmesinin öngörüldüğünü de ifade eden Tuncay Eroğul, tüm çağrıların 112 üzerinden alındığını söyledi. Eroğul; “Yardıma ihtiyaç duyan vatandaşlara en kısa sürede ulaşabilmek ve koordinasyonun sağlanmasını öngören 112 Acil Çağrı Numarası ile 110 yangın ihbar hattı, 112 Hızır Acil, 122 AFAD, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat ve 177 Orman Yangını İhbar hatları artık 112 Acil Çağrı numarası üzerinden alınıyor. Halkımıza acil çağrılarda 112 numaralı acil çağrı numarasını aramaları gerektiği konusunda bilgilendirmek ve bu konuda farkındalık oluşturarak vatandaşların dikkatini çekmek için Valimiz Aziz Yıldırım’ın talimat ve destekleriyle 'Acil Durumda Tek Numara 112' projesini yaygınlaştırmak amacıyla okullar ve AVM’lerde etkinlikler düzenlemeye devam ediyoruz” dedi.

“GÜNLÜK ÇAĞRILARIN YÜZDE 80’İ ASILSIZ İHBARDAN OLUŞUYOR”

Konuşmasında 112 Acil Çağrı Merkezi'nde bazı olumsuz durumlara maruz kaldıklarının altını çizen Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul; "Acil çağrı merkezlerinin en önemli sorunu asılsız ihbarlar ve karşılığı olmayan aramalardır. Günlük acil çağrı numarası üzerinden aldığımız çağrı miktarı 2 bin 500’dür ancak bu rakamın sadece yüzde 20'si gerçek ihtiyaç sahiplerinden gelirken, yüzde 80'i asılsız çağrılardan oluşuyor. Vatandaşlarımızın 112'yi gereksiz yere aramaması önem arz ediyor. Bu konuda çocuklarımızdan ve öğrencilerimizden başlayarak bütün kamuoyunda bilinç oluşturmak, sadece ihtiyaç anında 112'nin aranmasını yaygınlaştırmak istedik. Bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz asılsız ihbar yapan kişilere de Kabahatler Kanunu’na muhalefet suçundan cezai müeyyidelerin de uygulandığını hatırlatmak istiyoruz" diye konuştu.

“GPRS İLE VAKANIN BULUNDUĞU ALAN NOKTA ATIŞIYLA TESPİT EDİLİYOR”

Acil çağrı sisteminde yaşanan sıkıntılardan bir tanesinin ise yaşanan vaka sonrası çağrı merkezine ulaşan kişinin yer bildirimi yapamaması nedeniyle vakaya ulaşma süresinde sıkıntılar yaşanıyordu. Bu konuda da teknolojiden faydalanıldığını ve olumlu sonuçlar alındığını belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Eroğul; “Bu sıkıntıyı da ortadan kaldırmak için GPRS sistemiyle görüşmenin yapıldığı baz istasyonu tespit edilerek 100 m2 alan içerisinde nokta atışı yapılabiliyor. Kısacası sistemimiz her geçen gün daha modernize ve daha akılcı kullanılarak hızlı bir şekilde vakalara ulaşma olanağı da sağlayacak. Amacımız bu sistemi eksiksiz ve noksansız bir yapı haline getirerek kurumsal kimliğini kazandırmaktır. Sorunsuz işleyecek sistemle insan hayatı ve güvenliği çok daha iyi korunur hale gelecek” ifadelerini kullandı.

Gün boyunca açık kalan stantta, acil çağrı numaraları olan polis, jandarma, orman yangınları, sağlık ekibi, itfaiye gibi kurumların kıyafetlerini giyen çocuklar vatandaşlara broşür, şapka ve kalem dağıttı.

Bu haber toplam 2439 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.