1. YAZARLAR

  2. Mustafa Kılınç

  3. Markalaşmak İçin Doğru Hamleler
Mustafa Kılınç

Mustafa Kılınç

Yazarın Tüm Yazıları >

Markalaşmak İçin Doğru Hamleler

A+A-

Dünyanın farklı coğrafyalarında marka değeri yüksek olan tatil turizmi bölgeleri, spor turizmi bölgeleri, sağlık turizmi bölgeleri, termal turizm bölgeleri olduğu ve dünyanın farklı ülkelerinden bu bölgelere insanların ciddi paralar harcayarak gittiklerini, şehrin ekonomisine katkıda bulundukları gibi istihdama ve ülke ekonomisine de ciddi katkılar sağladığını biliyoruz.

Spor turizmi denilince akıllara gelen ilk şehir Barcelona olurken, turizm alanında ise Roma, Paris, gibi büyük şehirler, tatil turizmi için ise Hawai marka şehirlerden bir tanesidir. Hiç gitmedim bu ülkelere ama marka değer sahibi olmak da budur aslında. Gitmediğin bir şehrin hangi alanda popüler olduğunu bilmek merak uyandırır.

Afyonkarahisar’da marka şehir olmak için son yıllarda ciddi atılımlar yaptı ve yapmaya da devam ediyor. Termal turizm anlamında üst düzey tesislere ve yatak kapasitesine sahip olan Afyonkarahisar, üniversite tarafından hizmete açılan Sağlık tesisleri ile sağlık turizmine, spor kompleksi ile spor turizmine katkılar sağlıyor. Bunlara ilave olarak da Enduro motosiklet yarışlarının Türkiye Şampiyonası ile başlayan serüven dünya şampiyonası için yapılan girişimlerle de genişletilmeye çalışılıyor.

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasına vesile olan Büyük Taaruz’un başlangıç noktası olan ve tarihe adını altın harflerle yazdıran Afyonkarahisar, binlerce yıllık tarihi geçmişi olan krallıklar ve imparatorluklara da ev sahipliği yapan tarihi bir şehir olma özelliğini de içinde barındırıyor.

Zafer Haftası etkinlikleri kapsamında düzenlenen fuar ve etkinliklerin hemen ardından bu yıl 7’ncisi düzenlenen Tarım Makinaları ve Teknolojileri Fuarı, önümüzdeki hafta düzenlenecek olan Canlı Hayvan Borsası açılışı ile birlikte hayat bulacak hayvancılık fuarı, mermer ve mermer makineleri fuarı derken fuarlar şehri olma yolunda da önemli adımların da atıldığı aşikar.

Belediye Başkanı Burhanettin Çoban yeni fuar alanı için toplam 150 bin metrekare alanında tahsis edildiği bilgisini verdiği düşünüldüğünde yapılacak olan eni fuar alanıyla birlikte ciddi bir adımın daha atılacağını düşünmek yanlış olmaz. Son 6 yılda kongre turizminin de merkezi haline gelen Afyonkarahisar tüm bu özelliklerini planlı ve doğru kullanarak tanıtım çalışmalarını da sadece İstanbul ve Ankara’da gerçekleştirilecek olan tanıtım günleriyle sınırlı bırakmazsa 10 yıl sonra marka değeri yüksek, yeterli imkanlara sahip dünya çapında tanınan bir şehir olmayı başaracaktır.

Kötü zamanda ve olaylarda birlik olma zamanının ötesine geçilmeli ve her zaman birlik ve beraberlik içerisinde atılacak adımlar öncesi ve sonrası planlanarak atılmalıdır. Her sektör birbirine ihtiyaç duyuyorken, atılacak adımlardan her sektörden insan ve genelinde ise tüm şehir ve ülke yararlanacakken geri adım atanların şehre ve ülkeye ihanet edeceği fikri artık oluşmalıdır. Birlikte çalışmalı ve birlikte kazanan taraf olmalıyız.

Bu yazı toplam 106 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.