Vatandaşlar hava sıcaklıklarının düşmesinin ardından kışlık montlarını dolaplarından çıkardı. Bazı vatandaşlar ise kışlık montlarını yenileme telaşına girdi.

Hava sıcaklıklarının hızla düşmesiyle vatandaşlar soğuk havalardan korunmak için kışlıklarını çıkartmaya başladı. 

FİYATLAR GEÇEN YILA GÖRE BİRAZ DAHA PAHALI

Gardırobundaki montlarının yeterli olmadığını düşünen vatandaşlar ise yeni bir mont almak için mağazalara gidiyor. Kışlık ürünlerini vitrinlerine sıralamaya başlayan esnaf ise biraz endişeli. Giyim mağazasında hizmet veren Muharrem Yılmaz, mont ve kabanların fiyatlarının geçen yıla oranla daha yüksek olduğunu söyledi. Geçtiğimiz yıl müşteriye ürünü sattıkları fiyattan bu yıl mağazalarına ürün aldıklarını ifade eden Yılmaz, bu yıl fiyatlar biraz yüksek. Esnaf olarak satışlar noktasında bir endişemiz var elbette. Satışların iyi olabilmesi için kış aylarının sert soğuklarla geçmesi gerekiyor. Bizim gönlümüzden geçen de elbette ki kış sezonunda satışların iyi olmasından yana” dedi.

“DÖVİZDE YÜKSELİŞ VE HAM MADDENİN PAHALI OLMASI ÜRÜNE YANSIYOR”

Kışlık ürünlerin bu yılki fiyat aralıklarına ilişkin de bilgiler veren Muharrem Yılmaz, Bu sezona ait ürünlerin fiyatları değişkenlik gösterebiliyor. Çocuk montlarında 50 ila 125 TL arasında değişen satış fiyatları var. Erkek montlarında ise 85 TL ile 250 TL arasında değişen montlar var. Geçtiğimiz yıl ile kıyaslama yapıldığında işçilik ve ham maddenin pahalılaşması nedeniyle ürünlerde de fiyatların bu noktalara çıktığını gözlemlemek mümkün. Dolar ve Euro’nun yükselmesi de ithal ham maddenin fiyatını yükseltince satış fiyatlarında da yükseliş kaçınılmaz oluyor” diye konuştu.

“VATANDAŞIN TERCİHİ KOYU RENKLERDEN YANA”

Giyim ürünlerinde modayı takip edenlerin mutlaka olabileceğini ancak ürünün kaliteli olmasının tercihte etkili olduğunu da dile getiren Muharrem Yılmaz; “Mont almak için mağazaya gelen vatandaşın öncelikli talebi kışın sıcak tutacak, yağmur suyunu geçirmeyecek kalitede iyi bir ürün almak. Bu noktada kaliteli olduğunu bildiği ürünü doğrudan alıyor. Renk tercihi konusunda ise ana renkler tercih ediliyor ancak Afyonkarahisar’ın kış mevsiminde çok soğuk olduğu düşünüldüğü için koyu renkler daha çok tercih ediliyor. Siyah, lacivert, yeşil ve bordo gibi koyu tonlu renkler en fazla satılan ürün renkleri olarak öne çıkıyor” dedi.

“ORTA YAŞ GRUBU 3-4 YILDA BİR, GENÇLER HER YIL MONT DEĞİŞTİRİYOR”

Kaşe kaban, mont, pardösü gibi kışlık ürünlerin yaş gruplarına göre tercihlerinin de farklı olduğunu ifade eden Yılmaz; “Özellikle kış sezonunda yaş gruplarına göre satışlarda farklılıkları görmek mümkün. Orta yaş ve üzeri gruplar 3-4 yılda bir kaban alır ancak gençler her yıl kaban alırlar. Orta yaş grubu kaşe kaban tercihini daha fazla yaparken üzeri yaş grupları ise pardösü kullanmaktan yana tercih yapıyor. Genç nesil ise her yıl yeni bir mont alıyor ve tercihi de spor türlerden yana oluyor. Klasik kesimde çok fazla bir talep olmuyor. Çocuk montlarında da farklı bir durum var. Çocuk her yıl fiziki gelişimini devam ettirdiği için geçen yıl aldığı montu veya kabanı bu yıl küçük geliyor ve değiştirmek zorunda kalıyor” değerlendirmesinde bulundu.

“AVM’LERDEKİ KAMPANYALARDA SÖYLENİYOR ANCAK ÇOK DÜŞÜK FİYATLAR YOK”

Halk arasında kullanılan ‘Yazlık ürününüzü kış sezonunda, kışlık ürününüzü yaz sezonunda daha ucuza alırsınız’ yorumunun gerçeği pek de yansıtmadığını dile getiren Muharrem Yılmaz; “Bu tür söylemler genellikle büyük AVM’lerde hizmet veren mağazaların sezon sonu kampanyalarında telaffuz edilir ancak söylendiği kadar büyük farklar yok. Ellerinde kalan ürünü satarak tüketmek amacıyla cüzi rakamlarda indirim yapılıyor ancak normal fiyatından çok düşük rakamlar değil” ifadelerini kullandı.