1. YAZARLAR

  2. Abdullah Çelik

  3. Eğitim Yöneticisi
Abdullah Çelik

Abdullah Çelik

Yazarın Tüm Yazıları >

Eğitim Yöneticisi

A+A-

[reklam1]

Milli Eğitim Bakanlığı 10 Haziran 2014’te, bakanlığa bağlı eğitim kurumları yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik yayınladı. Bu yönetmelik adından da anlaşılacağı gibi, daha önceleri asaleten atanan yöneticilerin artık görevlendirme yoluyla atanacaklarını ortaya koyuyordu. 4 yılını dolduran eğitim kurumu müdür ve müdür yardımcılarının asaleten görevleri, yönetmeliğin yayınlanmasıyla sona ermişti.

 

      Bakanlık teşkilatında il milli eğitim müdürlerinin atanmasıyla başlayan yönetici değişim süreci , en son okul/kurum müdür yardımcılarının görevlendirilmelerinin yapılmasıyla sonuçlanıyor. Böylece bakanlığa bağlı kurumlarda görev yapan yöneticilerin çoğu değişmiş olacak. Yeni seçilen yöneticiler de 4 yıl sonra yeniden değerlendirmeye tabi tutulacaklar. Başarılı olan yöneticiler görevlerine devam ederken , diğerleri de asli vazifesi olan öğretmenliğe döndürülecekler.

 

      Bakanlığın bu yönetmeliği çıkarıp uygulamaya koyması gerekli miydi? Asil yönetici olarak görev yapan öğretmenlerin hakları ellerinden mi alınıyordu?

 

     Bakanlığın yöneticilik görevlerini ikincil görev olarak tanımlaması  bence yönetmeliğin en güzel yönü. Daha önceki yönetmeliklerde asaleten atanan yöneticilerin bir kısmı atandığı kurumlarda (kendilerinin de öğretmen olduğu gerçeğini unutup) despotik bir yönetim tarzı uyguluyordu. Hatta bir yöneticinin öğretmenlere hitap ederken şöyle bir cümle kurduğuna şahit oldum:

 

Arkadaşlar. Ben de daha önce sizin gibi öğretmendim!!!!

 

Bu bakış açısıyla okul müdürlüğü yapılmasının ne derece sağlıklı olduğunu varın siz düşünün….

 

    Yeni yönetmelikle 4 yılını dolduran yöneticilerin performansının değerlendirmeye tabi tutulması da önemli bir gelişme. Değerlendirmeyi veli, öğrenci, öğretmen, ş ube müdürü ve milli eğitim müdürünün ortaklaşa yapması da objektiflik açısından olumlu bulduğum bir durum. Saydığım kesimler yönetici ile birebir ilişkisi olan kesimler. Elbette onların yönetici hakkındaki değerlendirmeleri çok önemlidir.

 

Eğitim konusu milletler için çok önem arzeden bir konudur. Her hükümet eğitim üzerine pek çok projeler geliştirip uygulamaya geçirir. Amaç toplumun eğitim düzeyini daha da yukarılara çekmektir. Yeni yönetici görevlendirme yönetmeliğini de bu doğrultuda değerlendirmek gerekir.

 

Bu arada yeni yönetmelikle birlikte görev süresi dolan ve yeniden görevlendirilmeyen yöneticilerin öğretmenliğe dönmelerini pek hazmedemedikleri görülüyor. Bu durum eğitim camiasında hiçte hoş karşılanmıyor ve öğretmenlerimizi üzüyor. Bu arkadaşlarımız aslını unutmamaları gerekmektedir. Yöneticilik ikincil bir görevdir. Asıl olan öğretmenliktir. Koltuklar geçicidir. Koltukları işgal edenlerin bu durumu hiç aklından çıkarmaması gerekir.

 

Yöneticilik görevlerine yeni atanan eğitimci arkadaşlarımızdan herkesin beklentileri var. Başta atandıkları kurumda mutlaka yönetişim ilkesini harekete geçirmeleri gerekir. Kurumu bütün personeliyle birlikte yönetmeliler. Personelle barışık olmalı, kurumu aile ortamı haline getirmeliler. Başarıyı artırmak için mesai kavramı olmadan, gece-gündüz hep birlikte mücadele edilmeli, projeler üretilmelidir. Öğrencilerimizi kendi çocukları gibi görmeli ve yaptıkları işten zevk almalılar. Daha sayamadığımız pek çok beklenti var elbette. Yöneticilerimizin bu beklentileri mutlaka karşılamaları gerekir…

 

Bütün bunlardan sonra göreceksiniz ki ilimizin eğitimdeki başarısı çok daha iyi seviyelere gelecektir…

Esen kalın...

Bu yazı toplam 2269 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.