1. YAZARLAR

  2. Abdullah Çelik

  3. Eğitim Üzerine
Abdullah Çelik

Abdullah Çelik

Yazarın Tüm Yazıları >

Eğitim Üzerine

A+A-

“Şehri îmar ederken nesli ihyâ etmeyi ihmal ederseniz, ihmal ettiğiniz nesil îmar ettiğiniz şehri tahrip eder.” Mimar ve fikir adamı Turgut Cansever’in tespitiyle başlayalım bu defa.

Bir eğitim-öğretim yılının daha sonuna geldik. Eğitim alanına dair pek çok değişiklik ve tartışmanın ortasında karneler dağıtıldı, öğrencilerin, öğretmenlerin ve tüm eğitim çalışanlarının tatil anlamında nefes alacağı günlerin başlangıcındayız.

Ülkemizin, birçok alanda ilerleme kaydettiği bir süreçte “eğitim” ile ilgili istenilen, arzu edilen noktada değiliz ki bu durum yönetenlerin de kabul ettiği bir gerçekliktir.

Özellikle yakın tarihimizde üzerinde maksatlı ve art niyetli bir şekilde nasıl oynanıldığını malumunuzdur. 8 yıllık kesintisiz eğitimin nasıl getirildiğini hatırlayalım dilerseniz. 28 Şubat zulüm yılları.. Dönemin kudretli generali! Çevik Bir’in, mason localarını işaret ederek 8 yıllık kesintisiz eğitimi onların istediğini ve kendilerinin de MGK’da hükümete dikte ettiklerini hatırlayalım. Kat sayı engelini, meslek liselerine yapılan zulmü, yaz Kuran Kursları’na 5. sınıfı bitirmeyen öğrencilerin gidişine konulan yasakları ve durumun Milli Eğitim Bakanlığı  müfettişlerince, Aziz Nesin yazınlarında yer alan absürtlüklerle komediye konu olabilecek zulümlerini. Ve daha nicelerini..

Eğitim, şer odaklarının oklarını her zaman üzerine çekmiştir. Darbe dönemleri ise bu odakların eğitim üzerinden kurguladıkları oyunlarını sahnelediği, hayata geçirdiği dönemler olmuştur. 

28 Şubat sürecinde İmam Hatiplerin kapatılmasıyla, mütedeyyin insanlara çizilen zorunlu rotanın, istikametin -Fetö- ülkemizin başına ne türlü belalar açabileceğini ise 15 Temmuz’da daha net gördük. Terör örgütleri de hep bu alandan vurdu zaten ülkemizi. 15 Temmuz gecesi meclisimizi, kurumlarımızı, insanımızı bombalayan pilotlar kendi okullarımızdan terör örgütünün eğitimcileri marifetiyle devşirdikleriydi. Bu durumun Kandil’e terörist kazandırmaktan ne farkı var?

Evet, milli-yerli sanayimiz gelişiyor. Özellikle silah sanayi anlamında artık birçok yerli silaha sahibiz. Örneğin milli-yerli savaş helikopterimiz Atak var. Lakin Atak’ı kullanacak yerli düşüncede pilotumuz? 15 Temmuz gecesi saatlerce havada kalan darbecilerin kullandığı uçakları önleyecek, engelleyecek uçaklarımızın kalkmasının gecikmesinde, hava kuvvetlerimizin güvenebileceği pilot bulamadığına dair vahim iddialar var. Bırakın gerçek olmasını, böyle bir iddianın varlığı dahi ne kadar acı kaybettiğimiz nesil açısından.

Eğitim sistemimiz üzerindeki maksatlı oynamalarla; inandığımız değerler, ülkemiz ve insanımız adına yetişmesini arzuladığımız gençlerimizin genleriyle oynadılar. Genetiği bozulmuş bir nesilden de kendi ülkesine silah doğrultan teröristler, kendi silahımızı bize çeviren teröristler yetiştirdiler gözümüzün içine baka baka..

Arzumuz, ihtiyacımız; inandığımız değerler, ülkemiz ve insanımız adına idealleri olan, adanmış ruha sahip bir nesil yetiştirmek / adam yetiştirmek.. Geldiğimiz noktada ise ya art niyetli ellere geçmiş gençliğimiz ya da insani ve İslamî her türlü idealden uzak, hesabı kendinden öte olmayan, moda tabirle ifade edersek “sev-genç” bir gençlik. Neslimize ufuk çizecek, ideal verecek bir sisteme, eğitim neferlerine ve ebeveynlere ihtiyacımız var.

Ve bir diğer yönü eğitimin..

Sistem ne olursa olsun, aslolan insan faktörü. Gelinen noktada olumsuz sonuçlar sadece sistemin suçu mu? Eğitimciler? Anne babalar? Biz bu işin neresindeyiz?

Eğitimciler olarak farkında olduğumuz yanlışları ne kadar önemsiyor, düzeltmeye dair ne kadar risk alıyoruz?
    Ya ebeveyn olarak ne istiyoruz? Ne yapıyoruz?

Nureddin Yıldız’ın tespitiyle nihayetlendirelim: “Tüm isteği diplomadan ibaret olan anne babalara Allah niye bir Fatih bir Selahaddin göndersin ki? Bol bol doktor, mühendis, avukat gönderir.”

Esen kalın.

    
 

Bu yazı toplam 649 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.