1. YAZARLAR

  2. Mustafa Kılınç

  3. Değişmesi Gereken Sistem 4+4+4 Değil
Mustafa Kılınç

Mustafa Kılınç

Yazarın Tüm Yazıları >

Değişmesi Gereken Sistem 4+4+4 Değil

A+A-

Son yıllarda tartışılan 2 konudan bir tanesi eğitim alanında yeni uygulamalar ve yeni planlama yolları. Malumunuz üzere öğrencilerin 6’ncı sınıftan itibaren başlayan ve sınav manyağı haline geldikleri TEOG sınavı kaldırıldı. Yine yakın bir zamanda Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’nın da kaldırılmasına ilişkin söylentiler aldı başını gidiyor.

Eğitim sistemi sürekli bir değişimin içerisine sürüklenmeye, 8 yıl kesintisiz eğitim sistemiyle başlayan değişim rüzgerı 4+4+4 ile yeni bir değişim rüzgarına kapılarak sürüklenmeye başlamıştı. Gelinen noktada 4+4+4 olarak ifade edilen eğitim sisteminde de değişiklik yapılacağı ortaya atılan iddialardan bir diğeri.

Eğitim sisteminin değişmesiyle okullarda eğitim camiasında, öğrencilerde ve velilerde oluşturduğu stres ve kaos ayrı bir problem. Eğitimde kaliteyi artırmak geleceğin üreten Türkiye’sini oluşturmak için gelecek planlaması yapmak zor bir görev ancak bunun için küçükten büyüğe doğru planlama yapmak daha doğru olsa gerek.

Türkiye’de ilkokul eğitimi gelecek eğitim kademelerinin temelini oluşturuyor. Orta okul ve Lise dönemleri ise birbirinden çok kopuk. Üniversite eğitimi ise çok daha ayrı bir dünya gibi öğrenci için. Üreten Türkiye için bence ortaokul seviyesine gelen öğrencilerden başlamak üzere mesleki eğitimlere temelden başlamak, lisede pekiştirmek ve üniversitede ise Ar-Ge çalışmaları ile uzmanlaştırılarak üreten Türkiye’nin geleceğini kurmak daha kolay. 

Meslek Lisesi’nden mezun olan öğrenciye kalfalık yeterlilik belgesi vermiş oluyoruz ama her meslekte önce çırak sonra kalfa olunur. Ortaokulda çıraklık, lisede ise kalfalık eğitimini alan bir öğrencinin üniversitede mesleğinin erbabı, Ar-Ge çalışmalarıyla da mucit bir üretici olması mümkün. 

TEOG sınavında tam puan alan bir öğrencinin eğitimde başarılı olduğunu söylemek mümkün ama üreten, gelişen, modern bir ülkeyi yaratmak için üreten nesiller yetiştirmek çok daha önemli. Bilgi donanımı yüksek ancak pratikte ve uygulamada yetersiz üniversite mezununun ülkeye katkısı ne kadar olabilir. 

Eğitim Bakanlığı ve eğitim camiasının ülkenin geleceği olan nesillerin yetişmesinde bu hususları dikkate alacağı ve güçlü Türkiye’nin inşasında üretimin ve üreten nesillerin öneminin farkında olacağına inanıyorum. 
 

Bu yazı toplam 363 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.