tcdd--(1).jpgIsparta Tren Garı’nda kent protokolü ve kalabalık bir vatandaş topluluğu tarafından karşılanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’a, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç de eşlik etti. Göller Ekspresi’nin ilk seferinde tren, gül suyu sıkılarak, gül yaprağı yağmuruna tutuldu. Düzenlenen ilk sefer sonrasında Isparta Tren Garı önünde bir tören düzenlendi. Törende, vatandaşları asker selamıyla selamlayarak alana gelen Bakan Turhan coşkulu bir şekilde karşılanırken, konuşması sonrasında ise milletvekillerinin talepleri doğrultusunda 64 lira olan sefer bilet fiyatını 50 liraya indirdi.

TURHAN: “BİR HİZMETİ BAŞLATMAK YETMİYOR, ONU YAŞATMAK VE İDAME ETMEK DE ÖNEMLİ”

Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Ülkemizin gül bahçesi Isparta ile Ege’nin kalbi İzmir arasında seferlere yeniden başlayan Göller Ekspresi’nin ilk seferi için bir aya geldik. Isparta, tarihin önceki dönemlerinde kadim şehirlerden olduğu gibi olduğu gibi şimdi de Göller Yöresi’nin en gözde illerindendir. Bu güzellikleri milletimizle ve dünyayla buluşturmak, şehrimizin marka değerini artırmak için ve burada yaşayan insanımızın refahını, mutluluğunu ve hayat standardını yükseltmek için bu hizmetleri hayata geçiriyoruz. İşte, bu amaçla seferlerine başlayacak olan Göller Ekspresi’ni uğurlamak için bir aya toplandık. Bu hat ilk olarak 1996 yılında hizmete başlamıştı. Ancak, bir hizmeti başlatmak yetmiyor, onu yaşatmak ve idame etmek de önemli. Ne yazık ki o tarihlerde bu hattı yaşatacak ne yeterli vizyon ne de altyapı vardı. Çünkü, demiryolu altyapımıza neredeyse yarım asır boyunca tek bir çivi çakılmamıştı. İşte, bu vahim tablodan büyük umutlarla başlatılan Göler Ekspresi de payına düşeni almıştır” dedi.

“YENİ TREN SETLERİYLE HİZMET VERMEK İÇİN SEFERLERE ARA VERMEK DURUMUNDA KALMIŞTIK”

Bakan Turhan konuşmasında seferlere ara verilmesine de değinerek, “2008 yılında daha kaliteli, daha konforlu altyapı ve yeni tren setleriyle hizmet vermeye başlamak için Göller Ekspresi seferlerine ara vermek durumunda kalmıştık. Geride bıraktığımız zaman içerisinde sadece bu hattımızı yenilemedik. Ülke genelinde tam bir demiryolu seferberliği de başlattık. Öyle ki, 1950 yılından sonra ülkemizde yılda ortalama 18 kilometre demiryolu inşa ediliyordu. Bizim iktidarımız döneminde yılda ortalama 135 kilometre yeni demiryolu yaptık. Bakımsızlıktan çürümeye terk edilen hatlar, yerlerini modern olanlara, kağnı gibi giden trenler artık yerlerini hızlı ve yüksek hızlı trenlere bırakıyor. Şehirlerimizi demiryolu ile birbirine bağladığımız gibi kıtaları da birbirine bağladık” diye konuştu.

“6 KASIM’DA ANKARA’DA, ÇİN’DEN KALKAN TRENİ LONDRA’YA UĞURLAYACAĞIZ”

“Pekin’den Londra’ya demiryolu ile artık ulaşmak mümkün” diyen Bakan Turhan konuşmasında ayrıca şunları söyledi; “Ankara’da yaptığımız bir toplantıda, özellik Orta Asya’daki derneklerin demiryolu yöneticileri ile birlikte yaptığımız toplantıda Pekin’den Londra’ya gidecek olan tren yolunun mutabakat metnini imzaladık. İnşallah, 6 Kasım’da Ankara’da tüm koridor üzerindeki ülkelerin demiryolu yöneticileriyle birlikte törenle Çin’den Kalkan treni Londra’ya uğurlayacağız. Eminim ki, bugünden itibaren Göller Ekspresi’ni kullanacak olan vatandaşlarımızda aradaki farkı görüp, demiryolu ulaşımında nereden nereye geldiğimiz fark edecekler”.

MİLLETVEKİLLERİ İSTEDİ, BAKAN BİLET FİYATINDA 14 LİRA İNDİRİM YAPTIRDI

Konuşması sonrasında Bakan Turhan’a hediye takdimi yapılırken, TMBB Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç sefer fiyatının 64 lira olan bedelinin açıklanmasını istedi. TBMM Başkan Vekili Süreyya Sadi Bilgiç ve Milletvekilleri Recep Özel ile Mehmet Uğur Gökgöz sahneye çıkarak, Bakan Turhan’ın yanına çıkarak, bilet fiyatında indirim istedi. Bakan Turhan yapılan talebi kırmayarak, bilet fiyatını 64 liradan 50 TL’ye düşürdü.