AKÜ Senato Salonunda gerçekleştirilen ve 4 saat süren toplantıda, eğitim-öğretimle ve diğer hususlarla ilgili Birim Kurullarından ve alt komisyonlardan gelen maddeler görüşülerek karara bağlandı.

Toplantıda 2016-2017 eğitim-öğretim yılında kontenjan ve öğrenci kayıpları yaşayan Meslek Yüksekokulları masaya yatırıldı. Meslek Yüksekokullarının güçlendirilmesi ve rehabilitasyonu hususunda yürütülen etraflı ve demokratik müzakereler sonucunda; yeni bölümlere öğrenci alımı ve yeni bölümlerin açılması hususları görüşüldü. Müzakereler sonucunda yeni bölümlere dair aşağıdaki kararlar alınarak Yüksek Öğretim Kuruluna öneri olarak sunuldu:

Lisansüstü düzeyde yeni program önerileri

Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde; “Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı” açılmasına, Hemşirelik Esasları ABD (ikinci Öğretim) Tezsiz Yüksek Lisans Programı” açılmasına, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde “Tarih Anabilim Dalı Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı” açılmasına,

Lisans Düzeyinde Yeni Bölüm Önerileri

Diş Hekimliği Fakültesine 30 öğrenci açılmasına, Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde; Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü” ikinci öğretimine 40 öğrenci alınmasına, Fizik Bölümü” normal öğretime 30 lisans öğrencisi alınmasına, Arkeoloji Bölümüne” 30 öğrenci alınmasına, Bolvadin Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’na “Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü” açılmasına, Devlet Konservatuvarına “Opera” ve “Koro Programlarının” açılarak öğrenci alınmasına, Dinar Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’na; Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü” açılmasına, İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümü” açılmasına, Sandıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu’na “Çocuk Gelişimi Bölümü” açılmasına karar verildi.

2018-2019 eğitim-öğretim yılı kontenjanları

2018 – 2019 Eğitim-Öğretim Yılında Üniversitemiz Bölüm ve Programlarına yeni kayıt olacak öğrenci kontenjanları görüşüldü ve yeni açılacak bölüm ve programlar da dâhil önümüzdeki yıl için on binin (10.000) üzerinde kontenjan talep edilmesine, toplantıya katılanların oybirliğiyle karar verildi ve alınan kararlar, Yükseköğretim Kuruluna onaylanması istemiyle gönderildi.